An der schönen grünen Donau

23 augustus 2016 - Gersthofen, Duitsland

Vandaag stond er een korte etappe op het programma. Een route van slechts 56 km. Eigenlijk een soort rustdag dus. We wilden eerst drie etappes samenvoegen en er dan twee etappes van maken maar dan hadden we een probleem met het vinden van een camping.  Aan een echte rustdag hebben we geen behoefte, we willen elke dag weer verder. Dus een korte etappe met onderweg alle tijd voor het maken van foto's of het zitten op bankjes om van uitzichten te genieten. Vandaag wel de mijlpaal van 1000 fietskilometers gepasseerd.

Vanochtend al snel de Donau verlaten die dus niet zo blauw is als Johann Strauss heeft doen voorkomen. Maar mooi is zij wel.
In de eerste kilometers zaten wat klimmetjes, in wielerjargon ook wel 'kuitenbijtertjes' genoemd. Maar al spoedig werden dit weer glooiende fietspaden met veel vals plat naar boven en naar beneden. Meestal prachtig asfalt, soms kiezelstenen. Weer grote delen over een voormalige spoorlijn. Makkelijk fietsen dus. Alle tijd om tussendoor foto's te maken of op bankjes te zitten om van het uitzicht te genieten.

Op een camping vlak bij Augsburg de tent op gezet. Daarna wilde we in het centrum van Augsburg een biertje gaan pakken. Helaas, we hadden geen 'Umweltzone-sticker' op de auto dus we mochten het centrum niet in. Geen zin om de auto in een buitenwijk te zetten en met de bus het centrum in te gaan. Toen maar boodschappen gedaan en een biertje op de camping gedronken. Adri heeft heerlijk gekookt. Nu even blog bij werken.

Erg leuk trouwens, al die reacties op ons blog!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Margriet:
    23 augustus 2016
    Iedere avond voor het slapen gaan nog even de blog van Petra lezen. Wordt al n ritueel. Wat zijn jullie al ver. Nog even en Italië is in zicht. Schitterend
  2. Ben:
    24 augustus 2016
    Dag Adri/Petra. Erg leuk om jullie zo te volgen, ik heb nu een kaart in de kamer liggen dat vind ik makkelijker, ik als digibeet! Wat een prachtige plaatjes, ik zou graag een deel willen mee fietsen. Jullie ervaring over het gedrag van andere weggebruikers in Dld is bekend, heel relaxed. Ook zeggen wij Nederlanders dat we goede fietspaden hebben maar ik hoor ook over Dld hele goede verhalen. Een Probus vriend heeft net Ermelo-Praag v.v.gefietst, ook heel enthousiast. Jullie krijgen het nu zwaarder maar de weersvoorspelling is geweldig voor een heel West-Eur. Overigens vannacht een aardbeving in een gebied waar jullie eindigen, tussen Perugia-Rome.
    Wij genieten hier ook, deze wk een warmtefront in NL. Heel veel succes en ga zo door met genieten!
  3. Frans:
    24 augustus 2016
    Op dinsdag slechts 56km, dat heeft LHD beter gedaan, 58km en dat alleen 's avonds. Dat was dus een echte rustdag! Maar niet voor ons . Nu beginnen de klim kilometers, maar ik weet zeker dat jullie dat goed af gaat! Veel plezier, groet Frans.
  4. Frank:
    Hi Petra en Adri,
    Ziet er fantastisch leuk en mooi uit! Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Succes en plezier met het vervolg!
    Liefs, Frank