De Alpen in beeld!

24 augustus 2016 - Utting am Ammersee, Duitsland

Dat is onbeschrijflijk mooi, wanneer je een bocht door komt en dan ineens in de verte de  Alpen ziet opdoemen. Ze zijn nog ver weg ( nog 80 km) maar we komen er aan. Dan worden de etappes een stuk zwaarder maar we hebben er zin in.

Het eerste gedeelte van de route was niet zo mooi. Druk, veel bebouwing etc. maar na een km of 15 werd het rustig en mooi. Prachtige asfaltwegen door glooiende akkers. Wat wordt er hier veel verbouwd. Naast de velden met mais en rode kolen kwamen we ook langs onmetelijke stukken land met zonnecollectoren. Onderweg bereikte ons al het nieuws van de aardbeving in Italië. Wat vreselijk. Wij komen daar straks natuurlijk in de buurt maar dat zien we dan wel weer. We houden het nieuws in de gaten. Nu is het vooral een drama voor de mensen die daar wonen of daar verblijven.

We dachten op een mooie camping aan de Ammersee terecht te komen maar helaas, wat viel dat tegen. Hutje mutje op het trekkersveld. Vreselijk. Morgen zoeken we wat anders op. Vandaag moeten we het er maar mee doen. We houden ons maar aan onze leuze: 'als je op reis gaat beleef je altijd wat'! Zowel leuke als minder leuke dingen... Het is niet anders. We lachen er maar om. Morgen gaan we weer verder.

1. Daan:
    Dag Adri, dag Petra,

Wat een verplichting om ieder dag zo'n leuk verhaaltje te schrijven. Wel blijven doen want het is jaloersmakend leuk. Wat een geweldige reis. Eén klein vraagje: Stapt Adri iedere morgen in de auto of rijdt Petra ook wel eens naar de volgende pleisterplaats?

Hartelijke groeten en veel prettig weer toegewenst. Daan.
  2. Waling:
    Beste Adri en Petra,
    Nu lijkt het qua fietsen serieus te gaan worden en dan met deze temperaturen. Maar hoe hoger hoe koeler. Veel succes en bovenal plezier.
    Hartelijke groet, Waling.
  3. Ellen:
    25 augustus 2016
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen! In Frankrijk was de Wifi te traag....maar thuis inmiddels veel kunnen lezen. Geniet van de reis en op naar de Alpen: succes!