Door de Appennino Tosco-Romagnolo

10 september 2016 - Città di Castello, Italië

Vanochtend nog even genoten van de stilte op camping Perticara. Dit uitzicht, deze atmosfeer, geweldig! Maar dit uitzicht op de prachtige Apennijnen doet het bloed sneller stromen. Nu willen we ze ook bedwingen!
Alles ingepakt en daarna afscheid genomen van de campingeigenaren Bert en Nel en hun mogelijke opvolgers Linda en PB. Het werd weer een uitermate gezellig gesprek en toen we vertrokken waren en in Novafeltria waren aangekomen om de tocht weer op te pakken constateerden we dat we door al die gezelligheid vergeten waren de koelkastelementen uit de vriezer te pakken. 15 jaar geleden was Adri vergeten zijn jas mee te nemen van deze camping en die hebben ze opgestuurd maar we zullen ze dit keer niet vragen de koelkastelementen op te sturen.

We zijn deze tocht samen gestart. Tot op de col hebben we samen gefietst en daarna is Adri omgekeerd om de auto op te halen en ben ik doorgefietst tot Città di Castello. Het werd een heerlijke fietstocht. We zijn inmiddels zo getraind dat het gewoon heel gemakkelijk gaat. Nergens werd het zwaar. Wat is dit fijn om zo te doen. We hebben weliswaar al in 4 weken tijd 2000 km in de benen en we hebben de nodige voorbereiding gehad maar dat dit zo makkelijk zou gaan, dat hadden we niet kunnen denken. Het weer werkte ook mee. Half bewolkt, rond de 30 graden, absoluut niet te warm. En die uitzichten! Tijdens de afdaling had ik een schitterend uitzicht op Lago di Montedoglio. Helaas kwam dit niet goed uit op een foto want het was heiig. Jullie moeten me dus maar geloven.

In Sansepolcro aangekomen heb ik het oude centrum verkend. Ik had toch tijd genoeg omdat Adri de auto aan het ophalen was. Ook daar waren weer festiviteiten aan de gang. Mensen liepen er verkleed rond, er waren kraampjes met van alles en nog wat. Er waren zwaardgevechten. Na een overheerlijk Italiaans ijsje ben ik weer opgestapt voor de laatste etappe.

Na 82 km en 900 hoogtemeters over de eerste 40 kilometers kwam ik aan in Città di Castello.  Daar Adri getroffen. Ook mijn fiets op de auto gezet omdat we een camping hadden gevonden buiten de route met een mooi uitzicht op de stad en dus een zware klim. Bij de camping aangekomen bleek die helaas dicht te zijn. Wat nu. De andere camping in de buurt was geen optie. Die was geschikt voor campers en lag onder een viaduct van de snelweg. Wat is internet dan fijn. Hotel gevonden, gebeld en erheen gereden. Super prettig personeel.  We zijn er ook gaan eten. Een heerlijk menu met Umbrische specialiteiten. In een eetzaal met alleen Italianen. De tv stond aan, typisch Italiaans. Maar het was weer zo lekker en gezellig.

Dat is toch zo leuk van deze reis. Je weet niet van tevoren hoe je dag gaat verlopen, wat je tegen komt en waar je 's avonds gaat slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ingrid Windmeijer:
    11 september 2016
    Spannende dag weer.leuk en zo'n zwembad is ook wel eens lekker!