Het klooster in

12 september 2016 - Massa Martana, Italië

Vanochtend eerst een authentiek Italiaans ontbijt genuttigd. Zoete broodjes, cakes, jam, taart, sap en een kopje percolatorkoffie met warme melk (cafè latte). Het glazuur springt van je tanden van al die zoetigheid.

Na een prachtig zicht op Assisi ben ik verder gaan fietsen. Eerst een vlak gedeelte met gelukkig heel wat beter wegdek dan gisteren. Ik kon een gedeelte van de fietsroute Assisi-Spoleto volgen. Kopje cappuccino in een klein dorp. Een oudere man begon gelijk een gesprek over zijn (gewone) fiets en mijn (race) fiets.... Hij bleek 30 jaar in Duitsland gewoond te hebben. Met een Duitse vrouw getrouwd en nu weer in Italië, met een Italiaanse vrouw getrouwd. Terug in zijn geboortedorp. Hij vond het zo geweldig dat ik helemaal vanuit Nederland was komen fietsen....
Doorgefietst naar een prachtig oud plaatsje, Bevagna. Schitterend plein bij een kerk, mooie kleine straatjes. Ik zou eigenlijk nog 5 km verder fietsen om Adri te treffen maar ik vond dat hij dit ook moest zien. Dus heb ik een appje gestuurd en de telefoon 2x laten overgaan. Voor hem het teken dat we even contact moeten hebben. Goed plan, dus ik heb bij het fonteintje op het plein op hem gewacht.

Nu konden we ook in dit dorp samen lunchen want we hadden echt trek in wat hartigs na al die zoetigheid van het ontbijt. Heerlijk bordje pasta met verse paddenstoelen en truffel.

Daarna moest er toch echt geklommen worden. We zijn de Apennijnen nog niet uit. We fietsen door Umbrië, een prachtige streek. Het waren gelukkig gelijkmatige klimmen over rustige wegen met redelijk asfalt. Het afdalen daarna is de beloning.

Adri had de auto bij een Agriturismo met mini-camping gezet. Hij had daar echter nog geen teken van leven gezien. Daar aangekomen bleek er een beheerder te zijn. We waren de enige gasten. We wilden de tent op gaan zetten maar toen begon het net licht te regenen en we hoorden onweer gerommel in de verte. We hebben Tempo Italia nog geraadpleegd maar de regen- en onweerskansen blijven voorlopig. Ondertussen waren we al flink door de muggen gestoken. We besloten ter plekke om hier niet te gaan kamperen. Booking.com geraadpleegd en daar zagen we een erg leuke aanbieding van een overnachting in een oud klooster, San Pietro Sopra Le Acque. Een kamer die in het hoogseizoen nog 280 euro per nacht moet kosten, konden we nu voor 59,90 euro, inclusief ontbijt voor 2 personen, boeken. Alleen het restaurant is op maandag dicht maar goed, we zitten hier verder fantastisch.

s Avonds naar het plaatsje Todi gegaan. Nog nooit van gehoord maar ze schijnen het meest pittoreske plein van Italië te hebben. We parkeerden de auto op een parkeerplaats vanwaar we met een lift naar het oude centrum boven op de heuvel konden gaan. Inderdaad, een schitterend plein. Nog even in de dom gekeken en rondgelopen. Daarna een restaurant gezocht en heerlijk gegeten. Terug naar het hotel want het werd tijd om ons dagelijkse blog te schrijven en te gaan slapen. Rome komt nu wel heel dichtbij......

1. Ingrid Windmeijer:
    13 september 2016
    Ach ja.....het gaat nu te snel???? Je wilt het wat langer rekken? Hoe lang nog????