De intocht!

14 september 2016 - Rome, Italië

Vandaag gaat het gebeuren! We komen op onze eindbestemming aan! Dat ging natuurlijk niet zomaar. Adri moest eerst de auto in een voorstad van Rome (Prima Porta) parkeren. Druk, druk, druk, ochtendspits, chaos, maar het is gelukt. Ik ben uit Otricoli vertrokken en heb rustig gefietst. Langs drukke, maar gelukkig ook langs minder drukke wegen. Genietend van het landschap en het feit dat ik nog één dag mag fietsen.... Adri ontmoet in Sacrofano. Kopje cappuccino en in een plaatselijk winkeltje een heerlijk broodje laten beleggen. Daarna door en Rome zagen we steeds vaker op de richtingaanwijzers verschijnen.
Na een paar hectische kilometers in het Italiaanse verkeer over viaducten en drukke wegen kwamen we op het fietspad langs de Tiber. Op deze relaxte manier konden we Rome binnen rijden. Alleen de laatste 3 kilometer gingen in het stadsverkeer over drukke wegen. Langs het Olympisch stadion. En ja hoor, dan zie je ineens het St. Pietersplein. De euforie slaat toe. We hebben deze klus geklaard én met veel plezier. De nodige foto's (laten) maken. De kilometerstand vastgelegd. Nijeholtpade - Rome is 2310 km op de fiets!

Daarna gingen we onszelf trakteren op een biertje alvorens we terug fietsten naar Prima Porta. Helaas weigerde men ons op dat terras te bedienen door ons systematisch te negeren. We wisten niet wat we mee maakten. Misschien houden ze niet zo van wielrenners. Na 10 minuten zijn we maar opgestapt. Op een ander terras was het vanzelfsprekend geen enkel probleem.

Daarna naar de auto gereden, fietsen erop gezet en naar het B&B gegaan. Was nog even een heel gedoe met fietsen naar boven sjouwen, auto dubbel parkeren in het belachelijk drukke verkeer etc. maar goed, we zijn geïnstalleerd. Vandaag toch 100 km gefietst maar met onze conditie draaien we onze hand er niet meer voor om.

En nu hebben we dus ons doel bereikt, mijn droom is uitgekomen. Dat is gek. We zijn klaar maar willen het liefst nog doorgaan. Wat hebben we genoten van deze reis. Zoveel mooie ontmoetingen, zo fijn om iedere dag niet te weten waar je nu weer uitkomt. Zo heerlijk dat we dit samen, in goede gezondheid,  hebben kunnen doen!
Het doel is bereikt maar de reis er naar toe was het belangrijkst, daar draaide het om. Van Floor kregen we een mooie kaart mee aan het begin van onze reis (zie foto). Een kaart met een fiets waarop het leven wordt vergeleken met fietsen. Voor ons was het fietsen de afgelopen 5 weken ons leven. Maar het belangrijkste op de kaart was voor ons ; 'It's de journey that counts'.

Deze bijzondere ervaring nemen we mee in ons leven, dat is zeker. Misschien gaan we in de komende week nog wel 'een epiloog' fietsen en misschien gaan we plannen maken voor volgend jaar. Alora in Spanje, Nel en Jeroen, wie weet! Misschien een beetje ver..... We gaan weer verder dromen. Rome kan van onze wensenlijst af. Natuurlijk gaan we de komende dagen Rome bekijken (al is dit niet de eerste keer dat we hier zijn) en we gaan zeker een kaarsje branden in de St. Pieter.

Zoals wij de komende dagen moeten afkicken (fietsen is zo verslavend) zullen jullie, de volgers van ons blog, ook moeten afkicken. Niet meer elke avond of de ochtend een verhaal lezen, of niet meer één keer in de paar dagen een blik werpen 'waar zullen ze zijn en wat hebben ze meegemaakt'. Voor ons was het een grote verrassing dat veel van jullie het leuk vonden om met ons mee te reizen.

Dank voor alle support en belangstelling. Daar hebben we van genoten.
Dit is dus het laatste blog, de bestemming is bereikt.
Maar mocht ik het niet kunnen laten en gaan we in de komende week nog ergens een 'epiloog' fietsen, wie weet schrijf ik daar een stukje over.

Nog even doordenkend: we hebben 2310 km gefietst. Stel dat we gemiddeld 20 km per uur fietsen dan hebben we 115,5 uur (= 6930 minuten) op het zadel gezeten. Gemiddeld draaien onze benen zo'n 70 omwentelingen per minuut dus dan hebben onze benen 485.100 keer rondgedraaid.......

Dank voor jullie belangstelling en betrokkenheid bij deze droomreis.

Petra en Adri

1. Ingrid Windmeijer:
    14 september 2016
    Hè lieverds fantastisch dat het gelukt is. Dank voor je verhalen elke dag. Ik keek er naar uit. Nu afkicken I derdaad. Geniet nu dat het volbracht is. Geweldig! !!!! Nu hoeft er helemaal niks meer....knuffel Ing
  2. Flora:
    14 september 2016
    Ik ben ontzettend trots!
  3. Ellen:
    15 september 2016
    Fantastisch. Heb met bewondering jullie reis gevolgd. Gefeliciteerd. Jullie wens is volbracht. Groet Ellen
  4. Ellen breugem:
    15 september 2016
    Hé Petra, gefeliciteerd! Ik heb elke dag bij het ontbijt je verhalen gelezen en er van genoten. Heerlijk dat jullie deze reis samen hebben kunnen doen. Geniet nog maar even lekker van Rome. Goeie terugreis en weerzien met je geliefden. Groet Ellen B.
  5. Nina:
    15 september 2016
    Waauw! Wat een prestatie zeg. Geniet van het succes en de mooie stad.
  6. Nico:
    15 september 2016
    Gefeliciteerd, een droom komt uit!!!!
  7. Betty:
    15 september 2016
    Hartelijk gefelicteerd met het bereiken van jullie doel. Geweldig dat jullie ons steeds lieten meegenieten met jullie blog. We zullen de verhalen missen. Nog een paar fijne dagen in Rome. Liefs Betty
  8. Groetjes Ageeth:
    15 september 2016
    Super gedaan. Gefeliciteerd. Geniet nog van jullie laatste week daar.
    Voor ons ook wel weer leuk dat jullie thuis komen.
  9. Anneke en Jan:
    15 september 2016
    We komen wel een dag te laat, maar daarom niet te vergeten om jullie en
    jou Peet in het bijzonder te feliciteren met met het bereiken van je droom:
    ROME.
    Het is door je Reisverhaal duidelijk dat je een enorme steun naast je hebt
    gehad::Adri. Wat een team, wat een team.
    Liefs,kussen en knuffels van An en Jan
  10. Frans:
    15 september 2016
    Gefeliciteerd, na de kleine Brinkman trofee wist ik het al, dit gaan jullie zeker halen en nog makkelijk ook! Jullie fietsten zo soepel en relaxt
  11. Carina:
    Hallo Petra en Adri,
    Van harte gefeliciteerd, wat een geweldige prestatie. Knap hoe jullie dit samen gedaan hebben. Ik heb niet elke dag jullie blog gevolgd maar af en toen en heb ervan genoten. Leuk geschreven en heerlijke foto's die me meteen ook zin geven om weer op reis te gaan.
    Nu lekker relaxen en genieten van de heerlijke stad Rome.
    Na zo'n reis zie je in de toekomst vast nergens meer tegenop of weet je dat je altijd aan energie wint als je de weg van je hart volgt!
    Lieve groet
    Carina
  12. Hans Noordstrand:
    Gehaald, Deo Gratias !
  13. Monika:
    16 september 2016
    Hee Topper!!!!

Wat een ongelofelijke prestatie en wat een geweldige reis.
    Ik ben blij dat alles goed is gegaan en heb genoten van jullie blog.
  14. Margriet:
    16 september 2016
    Gefeliciteerd. Wat n bijzonder mooie manier waarop jullie je droom hebben vorm gegeven. En dank Petra dat je ons deelgenoot maakte van jullie ervaringen.
    Je schreef iedere avond maar weer een stukje. Al kan ik me voorstellen dat dit niet altijd even gemakkelijk, was na een lange dag. Volgens mij heb je geen dag of geslagen.
    Geniet nog van het mooie Rome en tot weer in Nederland
  15. Jack:
    19 september 2016
    Wat een prachtige reisverhalen! En wat een schitterende Fietstocht! Een jaloers makende prestatie voor jullie beiden. En dat er zoveel aardige mensen in Europa loslopen.
    Straks goede reis terug, en wees gerust, een culinair recensent schreef dit weekend in de krant dat de lekkerste pizza's in Friesland worden gebakken. Dat is nog eens thuiskomen..........
  16. Japwesterhof:
    20 september 2016
    wat een liefde in jullie trip met vrienden om jullie heen ; glimlach in de spiegel en zij glimlacht terug.
    ik hou van jullie
    veel liefs van je oude wielermaatje
    jan w uit spijkenisse.
  17. Rianne Klinkhamer:
    21 september 2016
    Van harte gefeliciteerd! Dit is echt een topprestatie!
    En idd zoals je in je laatste blog schrijft, fantastisch dat jullie dit samen in goede gezondheid hebben kunnen doen. Dat moet wel heel bijzonder voelen!
    Fijne laatste week nog, geniet ervan!
  18. Nancy:
    1 oktober 2016
    Een beetje laat, maar toch: wat een mooie tocht hebben jullie gemaakt en aankomen op het St Pietersplein lijkt mij ook een hele belevenis.
    Al weer plannen voor een volgende keer?