Rustdag? Zugspitze!

26 augustus 2016 - Garmisch-Partenkirchen, Duitsland

Wat doe je op een rustdag wanneer je de benen wilt ontlasten? Geen wandeling maken in de bergen terwijl je je wel uitgenodigd voelt dat te gaan doen. Ook niet de hele dag op bed liggen. Zonde en saai.

Na een overheerlijk ontbijt zijn we naar het treinstation gegaan en hebben de trein naar de Zugspitze genomen. 5 kwartier later stapten we boven uit. Prachtig stralend weer dus we konden ver kijken. Ligstoel genomen, benen omhoog en genoten van de zon en het uitzicht. Met een gondel helemaal naar de top (2942 meter)! Wat zijn de Alpen toch indrukwekkend! Adri heeft de muziek van Richard Strauss (1864-1949), eine Alpensinfonie, opgezocht. Zijn geliefde Beierse Alpen spelen de hoofdrol in het beeldend gecomponeerde orkestwerk waarin een tocht van 24 uur door de bergen in muzikale klanken wordt omgezet. Met deze muziek in onze oren kunnen we de komende dagen vast lekker fietsen door (en over) de Alpen..

We hebben echt zin om morgen verder te gaan! 'Rust roest' zullen we maar zeggen.

1. Ellen:
    26 augustus 2016
    Succes in de bergen! Na zo'n mooie rustdag + de hotelhemel zijn jullie batterijtjes weer helemaal vol - dat wordt een eitje. Foto's zijn prachtig...
  2. Ingrid Windmeijer:
    27 augustus 2016
    Nou wordt het menens!!!! Succes in de prachtige bergen. Hoop dat het weer zo mooi blijft.
  3. Els:
    27 augustus 2016
    Dit wordt nog een heuse verslaving. Ga je straks op de fiets naar je werk?
  4. Bert Windmeijer:
    27 augustus 2016
    Lieve ontdekkers van Europa !!
    Wat moet dit een geweldige tocht voor jullie zijn!
    Met veel genoegen lees en herlees ik de belevenissen die jullie mee maken terwijl de foto's een prima informatie geven Geniet nog van alles wat je tegen gaat komen en ik kijk uit naar het volgende reisverslag. Hier gaat alles goed al mag de,, bijna tropische temperatuur van de afgelopen week, wel wat lager worden. Lieve groetjes en nog veel fijne dagen !