Van camping-hel naar hotel-hemel

25 augustus 2016 - Garmisch-Partenkirchen, Duitsland

Na overigens wel lekker geslapen te hebben waren we blij om vanochtend deze afschuwelijke camping weer te verlaten. Echt niets voor ons. Wel hebben we eerst internet geraadpleegd om te bekijken hoe de camping er in Garmisch uit zou zien. Nou, de recensies spraken voor zich. Vergelijkbaar met deze camping dus dat gaan we niet doen. Booking.com erbij en gereserveerd voor een nacht in Gasthof Fraundorfer.

En ja, Daan, Adri rijdt iedere ochtend eerst de auto naar de volgende overnachtingsplek waarna hij op de fiets stapt en mij tegemoet fietst. Ik fiets dus echt van huis naar Rome (mijn droom) en Adri fietst ook ongeveer hetzelfde aantal kilometers en haalt daarmee zijn doel, nl. 6600 km fietsen in het jaar dat hij 66 is geworden. Iedereen blij dus.

Daar ik 's ochtends dus wat meer tijd heb doe ik het vooral rustig aan. Na 10 km zag ik een lekkere plek aan de Ammersee om even een cappuccino te drinken met huisgemaakte 'frischkäzekuche mit aprikosen' erbij. Daarna heerlijk gefietst. Zo mooi om de Alpen steeds iets dichterbij te zien komen. En je komt vanzelf heel geleidelijk in de Beierse sferen. Koeien met bellen om in sappige groene weiden, de dorpjes, de snelstromende blauwe riviertjes. Volgens mij zit ik de hele dag met een grote glimlach op mijn gezicht op de fiets. Het is fantastisch fietsweer. 28 graden maar met een lekker verkoelend windje. Het landschap is betoverend mooi.

Onderweg kwam ik in een stadje langs de Mediamarkt. En ik wilde graag een muis kopen. Ik typ dit blog op het notebook van Iris maar ik vind het lastig zonder muis. Maar ja, ik heb geen slot op mijn racefiets en wat doe je dan? Dan maar met mijn fiets aan de hand naar binnen en bij de servicebalie allervriendelijkst vragen of ze misschien een muis hebben.... Ze keken wel erg vreemd op maar uiteindelijk hebben ze een muis opgehaald en kon ik daar ter plekke afrekenen.

Adri was vandaag wat langer onderweg naar Garmisch. ('stau'). Gelukkig is het prettig om te kunnen appen. Afgesproken dat ik vandaag wat verder doorfiets. We kwamen elkaar midden in een klein stadje tegen in een voetgangersgebied waar we stapvoets doorheen fietsten (lopen op fietsschoenen is echt lastig). Konden we mooi even een terrasje pakken en een gesprek aanknopen met een heer op leeftijd. Erg interessant.

Daarna samen naar Garmisch gefietst en daar kwamen we in een heerlijk hotel terecht. Een klassiek Beiers Hotel met serveersters in klederdracht en iedere avond een lederhose-optreden, ha, ha, We zitten op de tweede verdieping dus hebben absoluut geen geluidsoverlast. Toen we lekker gegeten hadden hebben we besloten dat we gewoon hier een rustdag inlassen. We hebben nu 14 dagen elke dag gefietst en de volgende etappe gaat toch echt over de 'Buchener Höhe'. Even genieten van de luxe van deze 'hotel-hemel'.

De beentjes een dag rust gunnen, daar worden ze alleen maar sterker van. En zoals een beroemde uitspraak van Joop Zoetemelk (in 1980) luidt: 'De tour win je in bed'.

1. Hanneke:
    25 augustus 2016
    Wat een prachtige route lijkt me , zo vriendelijk enlandelijk oogt het althans op de foto's.Oo ik lees het verslag iedere avond en geniet ten volle mee .
    Ook van het feit dat jullie zichtbaar er zo van genieten.
    Geniet morgen jullie rustdag.
    Garmisch heeft misschien wel de Festspiele ????
    Wens jullie een mooi vervolg.
  2. Guus Versmissen:
    26 augustus 2016
    Zo, jullie verslag voor het slapen gaan weer even gelezen. Blijft interessant om jullie belevenissen te volgen. Succes berg op ! Maar je gaat er ook weer af. Remblokjes ok . Groetjes en veilige kilometers. Barbara en Guus