Jodelen?!

27 augustus 2016 - Stams, Oostenrijk

Super uitgerust wakker geworden na een heerlijke nacht ononderbroken geslapen te hebben. Na een uitgebreid ontbijt weer vertrokken. Dit keer anders dan anders. Adri heeft de auto eerst net buiten Garmisch geparkeerd. Vervolgens zijn we samen gefietst tot op de Buchener Höhe (43 km). In Mittenwald gestopt voor een cappuccino en een taartje. Het venijn van de Buchener Höhe zat wel in de staart. Een beklimming van boven de 10%. Maar goed, we hebben wel voor hetere vuren gestaan. In een licht verzet kom je vanzelf boven.

Tijdens de rit kwam er een groepje mannen naast ons rijden. Ze vroegen aan Adri: "Wo geht es hin?" Waarop Adri antwoordde "Nach Rom", waarop ze bijna van hun fiets vielen van verbazing. Adri zei ter geruststelling: "Aber nicht heute". Iedereen lachen.

Adri is vervolgens weer afgedaald naar Garmisch en ik heb de afdaling naar het Inntal gemaakt. Die was steil en lang dus mijn remblokjes en mijn armen hebben het zwaar te verduren gehad. Maar de uitzichten waren fantastisch. In tegenstelling tot de muziek van Richard Strauss kreeg ik meer de neiging om te gaan jodelen.

In Stams aangekomen heb ik de camping opgezocht. Gelukkig voldoet deze camping helemaal aan onze wensen. Rustig, een ruime plek, prachtig uitzicht en heerlijke douches. Even boodschappen gedaan waarna Adri weer heerlijk heeft gekookt.

Het was dus weer een fantastische dag. Elke dag is eigenlijk anders. Het gekke is dat we minder moe zijn na een dag fietsen dan na een rustdag met een beetje hangen in treintje, gondel, ligstoel....

@ Els.... tijdens jouw vakantie heb ik al drie keer naar het werk gefietst als voorbereiding/training voor deze tocht. 's Ochtend om half 7 op de fiets en dan was ik rond 8.10 uur in Assen (43 km). Daarna douchen en dan zat ik geheel voldaan om half 9 achter mijn bureau. Om 17.00 uur weer omkleden en terug naar huis. Zo lekker om zo fit de dag te beginnen. Dat zou ik wel veel vaker willen doen want inderdaad, fietsen is heel verslavend. Maar ja... straks komt er een tijd dat het 's ochtends donker is......

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bertil en José:
    27 augustus 2016
    We kijken iedere dag uit naar jullie verslag! En genieten mee! Wat een prachtig avontuur. En wat doen jullie het goed. Liefs en groeten uit Bilthoven
  2. Ingrid Windmeijer:
    28 augustus 2016
    Prachtige plek om te camperen. Hoe is de temeratuur s nachts?
  3. Nico:
    Hoi Adri en Petra,
    Het is elke dag weer genieten om te lezen dat jullie zo genieten.
    Ben benieuwd naar de echte cols.
    succes en groet nico
  4. Frans:
    28 augustus 2016
    Wat een mooie tocht, jullie zijn zo ontspannen en dan fiets je ook lekker! Adrie wat dacht je van 6666km dit jaar, de laatste km mogen ook met LHD en nog berg af 66km/uur, wel onder controle natuurlijk! Frans
  5. Anneke en Jan:
    28 augustus 2016
    Die omgeving is mij wel bekend, en kan me voorstellen dat jullie
    echt genieten. Ga wel voorzichtig om met je energie want er ligt nog
    een enorme afstand voor jullie.
    Groetjes, kussen en knuffels van An en Jan