Navigeren kun je leren?!

31 augustus 2016 - Auer, Italië

Vandaag stond er een korte route van slechts 50 km op het programma dus 's ochtends rustig aan gedaan. Maar dat liep toch heel anders. Om 7.00 uur opgestaan en vervolgens lekker kopjes koffie gedronken, ontbeten, afgewassen, wat online gedaan, tent ingepakt en ons gereed gemaakt voor vertrek. Dat was rond half 12. Ik zou Adri zoals gebruikelijk halverwege in een dorpje ontmoeten.

Maar helaas, ik ben nooit in dat dorpje aangekomen. Waarschijnlijk heb ik een afslag gemist maar normaal krijg je dat wel door (' maak een U-bocht'). Op een gegeven moment zag ik de route op het scherm van mijn Garmin wel en ik heb geprobeerd daar weer terecht te komen. Veel meer geklommen dan nodig was maar ja. Toen ik dacht weer op de route te zijn ben ik in een dorpje op een terras gaan zitten. Heb Adri via google maps mijn locatie doorgegeven. Hij zou naar mij toe komen. Dat bleek niet zo eenvoudig. Een uur later en 12 km meer gereden met het nodige extra klimwerk zag ik Adri verschijnen. We zaten in een 'Wein und Sektlaube' maar de wijn en de sekt hebben we maar laten staan. Dan zou het zeker misgaan met het navigeren.

Ook het laatste stuk samen ging niet gelijk goed. Wat er nou precies mis ging met deze etappe.... dat is niet precies te zeggen. Mogelijk heeft de hoofdroute gestoord met de alternatieve route. Misschien had ik mijn scherm niet goed staan (te verkleind), mogelijk was er een andere storing. Het is al 18 keer goed gegaan dus we hopen dat het bij een incident blijft. Uiteindelijk waren we om kwart voor 6 op de camping. Deze middag was toch wel weer een test voor ons probleemoplossend vermogen.

We staan nu op een mooie en rustige camping al klinken de kerkklokken wel erg luid (zie video). Waarschijnlijk blijven we hier een dagje staan. Er zijn zeker interessante dingen te bekijken maar daarover morgen meer.

Vanavond de eerste echte authentieke Italiaanse pizza gegeten. Heerlijk!

En ook vandaag was het weer een mooie tocht qua landschap. Nog steeds veel appelboomgaarden maar nu kwamen we ook langs diverse wijngaarden. Morgen maar eens een wijn uit deze streek gaan proberen!

@ Margriet: mijn top-drie van de lekkerste taartjes:
1. Apfelstrudel
2. Johannisbeeren-kuche
3. Linzertorte

1. Anneke en Jan:
    1 september 2016
    Ha Ha, Jullie zijn eindelijk in het culinaire walhalla aangekomen!
    Wein, weib und gesang maar dan op z'n italiaans
    Ik ken helaas maar heel weinig italiaanse woordjes, ja ,eigenlijk
    slechts drie: manjare, amore, en........ amore.
    groetjes van An en Jan: