Het traditionelle Kirchtagskonzert

28 augustus 2016 - Ried Im Oberinntal, Oostenrijk

Na een heerlijk ontbijt met vers gezette kopjes koffie met opgeklopte melk (ja, het melkkloppertje zit bij de kampeeruitrusting) hebben we weer opgebroken. Dit was echt een top-camping. Het was duidelijk zondagochtend want de klokken van kerk en klooster beierden er lustig op los. Vandaag ging de route door het Oberinntal. We volgden de rivier de Inn stroomopwaarts. Van tijd tot tijd versmalde het dal zich tot een kloof. Het fietspad had af en toe pittige hellingen, zelfs van 18 %. Maar ze waren gelukkig niet lang en vervolgens kon je ook weer afdalen. Meerdere keren zijn we de Inn overgestoken. Het fietsen vergt soms wel de nodige stuurmanskunst. Smalle bochtige fietspaden die na een onoverzichtelijke bocht steil omhoog kunnen gaan. Dan kun je je geen schakelfout permitteren want dan kom je niet boven en afstappen? Dat doen we niet.

In Schönwies heb ik op een bankje bij de kerk gewacht op Adri. De vrouwelijke koster kwam er bijzitten. Het werd een gezellig gesprek. Natuurlijk wilde ze graag weten waar ik vandaan kom en waar ik naar toe onderweg ben......

Het is zo apart om door 'wintersport'-gebied te fietsen in de zomer. Je ziet richtingaanwijzers naar het Ötztal en het Pitztal, je komt door Landeck, om te eindigen in Ried, vlak bij het skigebied van Fiss en Ladis. Het was vandaag een warme dag maar in verband met de verwachte regen en het onweer hebben we gekozen voor een overnachting in Apart Cäcilia. We willen niet kamperen met onweer in de bergen.

Bij onze aankomst in Ried kwamen we terecht in het 'traditionelle Kirchtagskonzert" van de plaatselijk 'Musikverein' (sinds 1677). We hebben ons eerst opgeknapt en zijn toen onder het genot van een glas heerlijk Oostenrijks bier gaan luisteren. Lekker buiten met de dorpsbewoners aan lange tafels. Zo leuk om te kijken hoe het er hier weer aan toe gaat (zie video).

Na een appje van zwager/broer Henk zijn we bij hun favoriete restaurant in Ladis gaan eten. Heerlijk gegeten op een mooie plek.

Nu de dag van morgen voorbereiden. Dan gaan we de Reschenpas (1515 meter) over. We kijken met enige spanning naar de weersvooruitzichten. Het kan gaan regenen/onweren maar goed... dat zien we morgen wel. Natuurlijk gaan we geen risico lopen.

@ Ingrid, de temperaturen s nachts zijn hier prima. Vannacht was het zelfs nog warm.
@ Frans: 6666 km..... dat lijkt Adri ook wel wat.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Guus Versmissen:
    29 augustus 2016
    Leuk dat je in allerlei situaties terecht kan komen. Zo ontmoet je ook de plaatselijke bevolking. Succes verder maar weer. Groetjes Barbara en Guus
  2. Anneke en Jan:
    29 augustus 2016
    We weten niet hoe jullie route er precies uitziet, maar mocht je via Oostenrijk en waarschijnlijk de Brennerpas naar Italie gaan , vergeet dan niet in Oostenrijk
    een ECHTE WIENERSCHITZEL (van 't kalf !) te verorberen voordat je de grens
    passeert.
    Groetjes van An en Jan
  3. Ben:
    Dag Adri/Petra,
    Wat schrijven jullie leuke verhalen. Vooral nu weer die streek waar ik ook zo'n fijne herinnering aan heb. In de Zugspitzarena heb ik skiën geleerd. Daarna een paar jaar naar Serfaus/Fiss, ook daar bij dat restaurant gegeten, ook een keer met de familie "Nigtevecht". Waar jullie nu zijn die rit hebben wij gemaakt met de caravan, op de camping Sägemühle, in het plaatsje Prato allo Stelvio.(Zuid-Tirol). Wij hebben daar ook mooie fietstochten gemaakt ri Merano, een mooi dal waar jullie waarschijnlijk ook door gaan fietsen?(de groentetuin van Italië). We gaan het vast wel weer lezen.Heel veel succes verder en hopelijk wat beter weer, volgns het weerbericht is het nu niet goed in het alpengebied?
  4. Marijke:
    29 augustus 2016
    Wat een genot om jullie reisverslag te lezen en de foto's te zien! Sterkte met de komende bergetappes! Lieve groeten, Pieter en Marijke