De Apennijnen lonken!!!

8 september 2016 - Perticara, Italië

Vanochtend eerst met zijn drieën ontbeten. Vervolgens heeft Adri Henk met de auto naar Rimini gebracht. Van daaruit ging Henk met de bus naar Bologna om terug te vliegen naar Nederland. Bij terugkomst in het appartement hebben we ingepakt en zijn we vertrokken. De route ging over een drukke hoofdweg, niet echt prettig fietsen. Maar eindelijk... we zijn in de Apennijnen! Een welkome afwisseling na een aantal vlakke etappes. Het echte werk kan nu gaan beginnen maar eerst krijgen de benen rust.

We zijn even van de route afgeweken om naar een camping even buiten Perticara te gaan. Nostalgie voor ons. Jaren geleden hebben we hier met Floor en Iris gekampeerd. Een prachtige terrassencamping met een weids uitzicht over de bergen. Perticara kunnen we zien liggen.De camping ligt op 600 meter hoogte. Het is hier oorverdovend stil.

Lekker boeken lezen! Dat is er deze vakantie nog niet veel van gekomen. Natuurlijk gaan we ook de komende etappes voorbereiden. De Nederlandse campingeigenaren hebben ook nog suggesties om een drukke weg te vermijden. We gaan het er morgen verder over hebben. Nu op tijd naar bed. Rust!

O ja, van verschillende mensen hoorde ik dat ze gisteren geen bericht hebben gehad dat er een nieuw blog was geplaatst. Maar dat klopt niet. Lees vooral dus nog het blog van gisteren: 'ontmoeting met een levenskunstenaar'!