De lekkerste pizza ever.......

9 september 2016 - Perticara, Italië

Helemaal voldaan begin ik aan het schrijven van dit blog van vandaag. We hebben net zo'n fantastische pizza gegeten! Ik had een pizza met eekhoorntjesbrood, zongedroogde tomaatjes en gorgonzola en Adri at een pizza met salame picante. De pizza's waren enorm. Zeker 50 cm doorsnee. Maar zo knapperig en dun dat we ze gemakkelijk op konden. Fles wijn erbij. In totaal aten we voor 22,50 euro. Tussen alleen maar grote Italiaanse families ... Wat een sfeer (zie ook de video).  Adri zat helemaal te genieten van een opa die met zijn kleinzoon van een paar maanden trots op zijn arm door het restaurant aan het lopen was. Hij ziet zichzelf straks al weer lopen..... Geweldige belevenis weer!

Verder hebben we een heerlijke dag gehad. Rustig aan gedaan. Vanochtend nog wel naar een mooi oud stadje gereden met een bijzonder mooi gerestaureerd theater. Het is volledig van hout en stamt uit de 17e eeuw.
Daar in Sant' Agata Feltria boodschappen voor de lunch gedaan. Adri heeft een heerlijke aardappelsalade gemaakt. We hadden gewoon zin in aardappelen na vele dagen pasta gegeten te hebben.

Eindelijk heb ik een tijd in mijn boek kunnen lezen en Adri heeft de fietsen nagekeken.  De kettingen weer gereinigd en gesmeerd en de remblokken voor zijn fiets vervangen. Morgen wacht een zware etappe in de Apennijnen.

Gisteren schreef ik al dat we het zo fijn vinden dat kinderen, familie, vrienden, collega's het leuk vinden om onze reisbelevenissen te volgen. Maar het is toch erg leuk om te vermelden dat onze kleindochter Isa elke dag kijkt waar opa en oma zijn... (zie foto)....

1. Ingrid:
    9 september 2016
    Zo dat klinkt goddelijk die super grote dunne pizza. Heel ve er l succes in de Apenijnen! Ik vertrek morgen voor weekje Roemenië. Hou je op de hoogte! Liegs Ing
  2. Frans:
    9 september 2016
    Klinkt heel goed deze rustdag, fietsen nagekeken, maar Adri niet teveel remmen. Neem aan dat jullie met nieuwe blokken vertrokken zijn, Petra de betere afdaler?!! Veel plezier in de prachtige Apennijnen
  3. Waling:
    10 september 2016
    Veel plezier, genieten en succes in de bergen. Het weer ziet er steeds goed uit op de -mooie- foto's. Hartelijke groet.
  4. Marijke:
    10 september 2016
    Weer even de tijd genomen om de verslagen van de laatste dagen te lezen! Wat een fantastische tocht, leuk dat Henk een paar dagen mee was, en al die lieve mensen op jullie route. Sterkte voor de komende dagen, veel plezier en liefs!
  5. Ellen:
    10 september 2016
    Ik ben ook weer bij met lezen :-) Fantastisch om jullie verhalen te lezen, leuk om jullie zo te kunnen volgen. Zet'm op in de Apennijnen!
    Liefs Ellen en Marion.
  6. Nico:
    10 september 2016
    Erg lekkere rustdag. Hopelijk zijn de benen goed uitgerust voor de apenijnen.remmen is niet nodig.veel plezier.