Afscheid van de Alpen

3 september 2016 - Verona, Italië

Wat een fijne camping was dit. Vanochtend eerst rustig aan gedaan. Ontbeten met appelsap, geperst van de appelen uit hun boomgaard. Lekker gekookt eitje, kopje koffie... wat wil je nog meer. Daarna opgebroken en vertrokken. Adri zou eerst de auto bij het appartement in Verona zetten. Helaas lukte het niet het appartement in het drukke verkeer te vinden. De eigenaar nam de telefoon niet op. Wat nu? Uiteindelijk is hij de stad weer uitgereden en heeft hij de auto geparkeerd in een plaatsje waar de fietsroute doorheen loopt. Daar is hij op de op de fiets gestapt. Ik had dus alle tijd om twee pauzes te houden. Ik heb gezellig met een Italiaans stel uit Verona zitten praten. Uiteindelijk heb ik niet de drukke route langs het Gardameer genomen (sorry Marlies) maar de route door het andere dal dat evenwijdig aan het Gardameer loopt. Prachtige en rustige route.

Op een gegeven moment zie je dat de bergen lager worden en dat je de Alpen uit gaat. Heel gek, we hebben al weer een hele tijd door dit prachtige decor gefietst. Maar net wanneer je denkt dat je alleen nog maar gaat dalen naar Verona kregen we een paar steile klimmetjes van 10 procent. En dat met 35 graden, dat is best zwaar. Al vast een voorproefje van wat ons straks in de Apennijnen te wachten staat!

In het dorpje waar Adri de auto had staan nog even wat gedronken. Ondertussen kregen we bericht dat Henk goed was aangekomen in het appartement. Hij kon ook vertellen waar de ingang was van de parkeerplaats, dus Adri met de auto naar Verona en ik op de fiets.

​Heel leuk om op de fiets Verona in te rijden. Langs oude kerken en natuurlijk langs de Arena. Wat hadden we graag nog naar de opera gegaan. Maar helaas was de laatste voorstelling eind augustus dus we zijn een week te laat. Ik ben al twee keer naar de opera daar geweest. 1 keer als 16-jarig meisje met mijn ouders en broer en 1 keer, een jaar of 6 geleden, met ons gezin. Beide keren werd Carmen uitgevoerd. Nu had ik graag een andere opera willen zien maar dan moeten we een keer terug komen.

​Naar het appartement gefietst (leve googlemaps!) en Henk en Adri ontmoet. Heel gezellig  dat Henk er is en een fijn vooruitzicht dat we de komende dagen samen kunnen fietsen en dat Henk de auto rijdt.

Vanavond in de buurt van de Arena heerlijk Italiaans gegeten. Nu lekker slapen, het is al laat en vandaag toch weer 82 km gefietst.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingrid Windmeijer:
    4 september 2016
    Fijn weer ern chauffeur! !!! Veel plezier Henk. Af en toe een massage hoort er wel bij hè! !!!
  2. Guus Versmissen:
    4 september 2016
    Jullie schieten al aardig op richting Rome. Wanneer verwachten jullie daar aan te komen. Succes. Barbara en Guus