Door het idyllische Kochertal

20 augustus 2016 - Künzelsau, Duitsland

Vanochtend wakker geworden in het klooster van de Maltesers. Wat hebben we heerlijk geslapen. Het was er compleet stil op een rustig kabbelende fontein na. Een heerlijk rustgevend geluid. Lekkker ontbeten in de refter. Op ons gemak ons weer klaar gemaakt voor het vertrek. Eerst nog even gekeken waar we zouden gaan overnachten. Omdat er weer regen werd voorspeld en omdat we ook wel eens willen overnachten bij Duitsers thuis kiezen we voor een 'zimmer frei'. Telefonisch gereserveerd waarna we konden vertrekken.

Vandaag voerde onze tocht ons langs het riviertje de Kocher. Een rustig kabbelende rivier. Niet te bevatten dat deze rivier zo buiten haar oevers is getreden in mei van dit jaar! Ik weet nog dat ik op 24 mei 's ochtends om half 8 in de auto richting Groningen vertrok. Daar werd op het nieuws melding gemaakt van een grote overstroming in Braunsbach. De rivier de Kocher was buiten haar oevers getreden, een man die daar op de camping stond werd geïnterviewd . Hij was op de fiets onderweg naar Rome. Met gevaar voor eigen leven had hij zijn fiets gered uit de kolkende massa. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Een tent is makkelijk nieuw aan te schaffen maar een fiets..... dat is een ander verhaal. Na 9 dagen merken wij al dat  een fiets bijna een verlengstuk van jezelf wordt. Die is niet makkelijk te vervangen.

Er wordt nog veel hersteld langs de rivier. Het was een prachtig fietspad, grotendeels aangelegd over een oude spoorlijn. Lekker brede fietspaden van asfalt. Af en toe passeer je dan een spoorbrug. Veel oude stationnetjes zijn nu als café restaurant ingericht. In zo'n uitspanning hebben we geluncht.

Aangekomen op ons overnachtingsadres werden we uiterst hartelijk ontvangen . Onze kamer is wel heel anders dan in het klooster maar het is ook weer een prettige ervaring.

1. Marijke:
    21 augustus 2016
    Lieve Petra en Adri, we hebben zojuist de hele reisroute tot vandaag gelezen en genoten van jullie foto's en verhalen. Geweldig te lezen dat de tocht voorspoedig verloopt. Super!