Een ontmoeting met Harold und Heidi

21 augustus 2016 - Ellwangen (Jagst), Duitsland

Na een heerlijke nacht slapen in alle rust van het kleine dorpje werden we wakker met zonneschijn. Het had in de avond en nacht geregend maar dat was nu voorbij. De aardige dame van wie we de kamer hadden gehuurd had gezegd niet voor een ontbijt te zorgen maar ze had toch wel van  alles klaargezet. Na het ontbijt weer ingepakt en vertrokken. In het begin van de route fietste ik onder de hoogste brug van Duitsland door: de brug over het Kochertal. Heel bijzonder. Je voelt je zo nietig. Boven over de brug zie je auto's rijden maar je hoort ze niet.

Het dal uit waren er wat klimmetjes. Dat ging prima, geen enkel probleem. Natuurlijk even op een terrasje koffie gedronken met aalbessentaart erbij. Daar in gesprek geraakt met twee motorrijders, heren op leeftijd die erg genoten van het motorrijden. Ze waren heerlijk door Duitsland aan het rijden. Ze sloegen stijl achterover toen ik vertelde dat ik naar Rome onderweg was. Ze vroegen hoe jong ik was.... ha, ja, dat wordt me toch niet zo vaak gevraagd.

Halverwege de route op een bankje op Adri gewacht. Leuk om toch elke dag weer je grote liefde te ontmoeten!

Op het laatste stukje zagen we een aankondiging van een 'Feuerwehrfest'. Wij even kijken. We raakten in gesprek met een wielrenner. Hij kwam uit deze streek en had wat tips over wat we moesten proeven. Uiteindelijk hebben we met hem en zijn vriendin (Harold und Heidi) een stuk samen omgefietst. Harald was zo enthousiast met fietsen bezig en hij kon er maar niet over uit dat Adri 66 jaar is en zo aan het fietsen is. Hij kende alleen maar mensen van die leeftijd die oud waren, iets aan het hart hadden o.i.d.

In Ellwangen aangekomen hebben we afscheid genomen. Wat een vrolijkheid! Op een rustige ruime camping de tent in de zon opgezet. Daarna Ellwangen in. We zouden bij hotel Rotochsen een pils gaan drinken. Hier hebben we jaren geleden een keer met de meiden overnacht op terugreis vanuit Italië en we bewaren een goede herinnering aan het Rotochsenbier. Maar helaas, het restaurant van het hotel was gesloten (vakantie). Jammer maar gelukkig konden we ergens anders zo'n overheerlijk biertje drinken!

1. Flora:
    21 augustus 2016
    Trots!!!
  2. Jeannette Heijers-van Rooij:
    22 augustus 2016
    Lieve Petra en Adri,
    Het ziet er allemaal fantastisch uit eindelijk jullie droom werkelijkheid.
    Petra je kan altijd nog schrijfster worden je doet het geweldig en anders non misschien ook nog wat.
    Heel veel plezier op jullie avontuurlijke tocht.
    Liefs Frans en Netty.