16 km omgefietst

18 augustus 2016 - Heidelberg, Duitsland

Vanochtend eerst heerlijk in de zon ontbeten. De camping bleek een stuk leuker te zijn toen gisterenavond rond 20.00 uur alle dagjesmensen waren verdwenen. Tent weer ingepakt en vertrokken. Onderweg had ik een leuke ontmoeting met 3 mannen uit Breda die ook 'de Reitsma-route' naar Rome fietsen. Ze waren natuurlijk zeer verbaasd dat ik ook, zonder bepakking, onderweg naar Rome ben. De manier waarop wij het doen bracht hen ook op een idee. Een van de mannen kampt nl met een ontstoken prostaat en dat is natuurlijk rampzalig als je de hele dag op een zadel moet zitten. Nu gaat hij waarschijnlijk terug naar huis om de auto op te halen. Zet hij de fiets op de auto en kan dan als volgauto van zijn vrienden fungeren. Als hij voldoende hersteld is kan hij ze dagelijks tegemoet fietsen.

Ik ben deze mannen uit Breda nog twee keer tegen gekomen. Ik had nog zitten opscheppen over mijn Garmin fietscomputer maar vandaag ging het toch even mis. Door een foute afslag heeft de Garmin me terug geleid naar het beginpunt van de route. Daar kwam ik pas na 8 km achter. Ik kwam langs een kerkhof dat me wel heel bekend voor kwam. Er zat een vrouw  in het zwart op haar rollator en die had ik eerder ook al gezien! Dus maar even op Googlemaps gekeken en mijn Garmin opnieuw gestart. Adri geappt dat ik vertraagd was dus deze keer moest hij op mij wachten op een stationnetje in Weiheim. Uiteindelijk heb ik dus 99 km gefietst vandaag.

Na een douche de tent opgezet. Een lekker koud Heidelberger-biertje ging er wel in waarna een 'powernap' niet meer te vermijden was. Daarna barstte er een ongelooflijke onweersbui los (niet voorspeld op wetter.de). Maar de tent blijkt gelukkig waterdicht te zijn.

Geheel verkwikt naar Heidelberger-Altstadt vertrokken. Wat een mooie stad is dat! Normaal zoef je hier langs richting wintersport of zomervakantie. Heerlijk gegeten.

1. Margriet:
    18 augustus 2016
    Wat n mooie verhalen steeds. Iedere avond even kijken wat je geschreven hebt.
    Heidelberg ken ik. Vond het ook n prachtige stad.