Asfalt ongemakken

11 september 2016 - Assisi, Italië

Vandaag naar Assisi! Eerst rustig ontbeten. Buiten bleek het geregend te hebben dus we waren eigenlijk blij dat we geen natte tent hoefden in te pakken. Adri ging op weg om de auto bij de camping in Assisi te zetten en ik stapte op de fiets.

Koffiepauze voor mij was in Umbertide. Een mooi oud plaatsje.
De wegen worden steeds slechter naarmate we zuidelijker komen. Daar waren we al voor gewaarschuwd maar het klopt echt. Heel veel slecht asfalt. Dat betekent dat je heel geconcentreerd moet fietsen om gaten te vermijden. Dat is vermoeiend en soms pijnlijk. Dan tril je bijna van je fiets.

Halverwege heb ik een tijdje op Adri gewacht. Het kostte hem meer tijd dan verwacht. De camping lag boven de stad Assisi en was lastig bereikbaar. Hij wist niet of we dat makkelijk konden terugvinden dus heeft hij besloten om de auto aan de fietsroute te parkeren. Dan konden we altijd beslissen om met de auto naar de camping te rijden.

Toen we weer samen aan het fietsen waren werden we overvallen door een heftig onweer. Op zoek naar een schuilplaats raakten we elkaar even uit het oog. Ik had geroepen dat we konden schuilen bij een huis met een aantal bogen maar hij dacht dat ik een ander huis, ook met bogen,  bedoelde. Hij fietste door en ik was al omgedraaid. Gelukkig konden we naar elkaar zwaaien en mobiel communiceren. Hij stond met een aantal mensen te praten. Eén daarvan bleek de CEO van een groot bedrijf dat kastelen verhuurt en grote trouwpartijen organiseert. Vol trots vertelde ze dat lady Gaga met haar hele gevolg vorig jaar een week in haar kasteel heeft verbleven.

Het bleek dat ik stond de schuilen onder de bogen van haar werk-woonruimte. We werden uitgenodigd om verder binnen te schuilen. We kregen limonade aangeboden en we kregen haar kaartje mee. Maar ja, het kasteel met accomodatie heeft 15 slaapkamers en wordt per week verhuurd met personeel erbij. Ik geloof niet dat wij daar gebruik van gaan maken. Maar een leuke vrouw was het wel.

Toen het onweer voorbij was zijn we doorgefietst naar Assisi. Bij de auto aangekomen zijn we op een gunstiger gelegen camping gaan kijken maar de sfeer beviel ons totaal niet. De combinatie met regendreiging maakte dat we een B&B hebben gezocht. Nu pizza eten bij een tent 300 meter verderop. Een kakofonie van geluiden. Gezellig tussen de Italiaanse families.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingrid Windmeijer:
    11 september 2016
    Zoooooo pas ajb op met dat asfalt. Lijkt me erg naar fietsen.....komt het omdat de provincie waar je nu doorheenfietst armer zijn??? Én weer verrassende contacten. ...Helaas zijn we niet zo rijk als lady Gaga haha....Liegs Ing
  2. Daan:
    Dag Adri en Petra,

Eigenlijk lees ik al jullie verhalen in bed voor het slapen gaan, opdat ik met jullie mee kan dromen. Vanavond zit ik voor de laatste keer in ons bad en lees van jullie avonturen. Voor de laatste keer, want morgen begint de,verbouwing van onze badkamer boven. We krijgen namelijk een sauna.
    Verder heb ik mijn ontslag voor 2 van de 3 dagen gekregen. Dit als een donderslag bij heldere hemel, ook de derde dag kunnen ze nu vergeten. Ik ben dus weer op zoek naar een nieuwe waarneming. Ik voel me er overigens goed over, want echt naar mijn zin had ik het er niet.
    Wat een fantastische trip maken jullie. Nog heel veel fiets- en ander plezier de komende dagen.

Liefs, Daan.
  3. Guus Versmissen:
    11 september 2016
    Mooi plaatsje Assisi. Zijn we ook ooit geweest. Leuk jullie belevenissen elke dagen te volgen. Je maakt wel wat mee zo. Groetjes en veilige kilometers. Gr Barbara en Guus
  4. Frans:
    12 september 2016
    Ja zo is Italië, de wegen kunnen slecht zijn, maar de mensen, zeker in de kleine plaatsen eigenlijk nooit! Assisi de foto bij de poort, we pasten er net tussen, dit keer geen schoenen nodig, de onovertroffen groepsfoto's van Adrie!!!!!!
    LHD groet
  5. Greetje:
    12 september 2016
    Wat een mooie tocht. Hier kan geen mindfulness training tegenop! Dit wordt nog heftig ontwennen... Maar eerst nog volop genieten. Rome binnen fietsen lijkt me heel bijzonder. Heb het goed samen!